Πώς να χάσετε βάρος όταν έχετε υποθυρεοειδισμό.

Για όσους από εσάς ζείτε με υποθυρεοειδισμό, το να παραμείνετε στο βάρος σας ή να χάσετε κάποια περιττά κιλά μπορεί να είναι μια απογοητευτικά δύσκολη προσπάθεια. Ειδικά αν πάσχετε από Hashimoto, το βάρος σας μπορεί να ανεβοκατεβαίνει ασταμάτητα.

Κατ 'αρχάς, είναι σημαντικό να κατανοήσετε ποιο είναι το εμπόδιο στην πραγμάτωση του ονείρου σας: την μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Ας ρίξουμε μια σύντομη ματιά στους 5 σημαντικούς παίκτες - ενόχους που εμπλέκονται και σας δυσκολεύουν να αποκτήσετε τη σιλουέτα που θα ονειρεύεστε.

1. Ζάχαρη

Η ζάχαρη βρίσκεται παντού στην σύγχρονη διατροφή μας και σοκαριστικά είναι 4 φορές πιο εθιστική από ότι η κοκαΐνη. Όταν πρόκειται για το σώμα σας, η ζάχαρη είναι λίγο πολύ το ίδιο κακή, αν όχι ακόμη χειρότερη αν λάβετε υπόψη τη φλεγμονή που προκαλεί εκτός του ότι προσθέτει βάρος. Υπάρχουν πάρα πολλά είδη τροφίμων που δεν θα τα συνδέατε με ζάχαρη.  Γνωρίζατε πως η σάλτσα ντομάτας περιέχει πρόσθετα σάκχαρα;

Ακόμα κι αν τρώτε μόνο «φυσικά σάκχαρα από φρούτα, μέλι, σιρόπι αγαύης, ενδέχεται να τρώτε μια μεγάλη ποσότητα καθημερινά.  Τα φρούτα έχουν σίγουρα κάποια οφέλη για την υγεία, αλλά ο περιορισμός όλων των ειδών ζάχαρης από τη διατροφή σας, θα βοηθήσει το σώμα σας να ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, να έχετε μια καλύτερη αίσθηση για το πότε πραγματικά πεινάτε, να βελτιωθεί η ικανότητα του ανοσοποιητικού σας να καταπολεμήσει ασθένειες και λοιμώξεις από καντιτίαση. 

2. Δημητριακά

Ποιος δεν αγαπά ένα κρουασάν βουτύρου, ένα πολύ ζεστό κομμάτι πίτσα ή ένα κομμάτι κέικ σοκολάτας;   Ωστόσο, στην περιφέρεια της μέσης σας δεν αρέσουν τα  δημητριακά και στην πραγματικότητα, το σώμα σας τα μετατρέπει σε ζάχαρη! Ουπς.

Όταν έχετε αυτοάνοσο υποθυρεοειδισμό Hashimoto, το να τρώτε προϊόντα με βάση τα δημητριακά ασκεί επιπλέον πίεση στο πεπτικό σας σύστημα, προκαλεί φλεγμονή  στο έντερο σας και δημιουργείτε έναν φαύλο κύκλο αύξησης του βάρους.

Παρόλα αυτά δεν υπάρχει λόγος στέρησης γιατί μπορείτε πολύ εύκολα να φτιάξετε με τα σωστά υλικά (όχι δημητριακά) πίτσα, κέικ και ψωμί με πολύ λίγους υδατάνθρακες.

 3. Άγχος & Κορτιζόλη

Όλοι γνωρίζουμε ότι το στρες απελευθερώνει κορτιζόλη, αλλά πώς αυτή επηρεάζει την ικανότητά σας να χάσετε βάρος; Λοιπόν, η κορτιζόλη πυροδοτεί έναν κύκλο απελευθέρωσης της γλυκόζης από τους ιστούς σας. Αυτό, με τη σειρά του, στέλνει το σήμα στο σώμα σας να αποθηκεύσει λίπος!  Όταν έχετε χρόνιο στρες, απελευθερώνεται μια σταθερή ροή κορτιζόλης στο σύστημα σας. Αυτό κάνει το σώμα σας να πιστεύει ότι χρειάζεται να προστατεύσει τον εαυτό του έτσι ώστε να κατευθύνει το σώμα να αποθηκεύει λίπος στην κοιλιά σας και στα όργανά της κοιλιάς!  Επίσης, όταν η κορτιζόλη στέλνει το σήμα στο σώμα σας να απελευθερώσει γλυκόζη, τα επίπεδα της ινσουλίνης σας θα αρχίσουν να αυξάνονται. Αν αυτό συμβαίνει συνεχόμενα μπορεί να αναπτύξετε αντίσταση στην ινσουλίνη, το που με οδηγεί στο επόμενο σημείο της ανάλυσης…

 4. Αντίσταση στην ινσουλίνη

Αντίσταση στην ινσουλίνη σημαίνει πως το σώμα σας δεν μπορεί να επεξεργαστεί καλά τους υδατάνθρακες και πως τα κύτταρά σας δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην ινσουλίνη - ένας παράγοντας κλειδί για το πώς η γλυκόζη αποθηκεύονται ως λίπος.

Βασικά η ινσουλίνη επιτρέπει στα κύτταρα να ανοίξουν και να πάρουν τη γλυκόζη για να αποθηκευθεί ως λίπος. Αυτό το λίπος μετατρέπεται σε ενέργεια που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργήσει σωστά. Όταν τα κύτταρα δεν ανοίγουν την πόρτα για να επιτρέψουν να μπει η γλυκόζη, το σώμα σας στέλνει το σήμα να φτιάξει περισσότερη ινσουλίνη για να βοηθήσει παραμείνει η πόρτα ανοικτή. Το μεγάλο ζήτημα εδώ είναι ότι τώρα το σώμα σας έχει πάρα πολύ ινσουλίνη στο αίμα και δεν έχει πουθενά να πάει. Έτσι, η γλυκόζη δεν έχει άλλη επιλογή από το να αποθηκευτεί ως λίπος στην κοιλιά και τα όργανά σας μέχρι τα κύτταρά σας να αποφασίσουν να ανοίξουν την πόρτα... το οποίο δεν θα συμβεί αν ο φαύλος κύκλος της ανισορροπίας του σακχάρου στο αίμα συνεχίζετε. Αυτό καθιστά δύσκολο για το σώμα σας να καίει λίπος ως καύσιμο για ενέργεια. Είναι απασχολημένο να καίει γλυκόζη και όχι λίπος το οποίο ενοχλητικά κάθετε γύρω από τη μέση σας.

 5. Αντίσταση στη λεπτίνη

Η λεπτίνη είναι μια ισχυρή ορμόνη που λέει στον εγκέφαλο σας τι πρέπει να κάνετε – στέλνει το σήμα για το αν θα πρέπει να πεινάσετε ή όχι, αν πρέπει να φάτε για να αποθηκεύσετε λίπος ή να σταματήσετε για να διατηρήσετε σταθερά τα κιλά λίπους στο σώμα σας. Η λεπτίνη αρχίζει μια συνομιλία μεταξύ των αποθεμάτων λίπους σας και του εγκεφάλου. Θέμα της συζήτησης: τα ενεργειακά σας επίπεδα και που θα πρέπει να πάει η ενέργεια αυτή. Συμβάλλει στη ρύθμιση των σημάτων της πείνας, λέει στο σώμα είτε να αποθηκεύσει λίπος ή πως ήρθε η ώρα να κάψει μερικό λίπος.

Όπως και με την αντίσταση στην ινσουλίνη, η αντίσταση στη λεπτίνη εμφανίζεται όταν υπάρχει πάρα πολλή και συνεχή έκθεση στην ίδια τη λεπτίνη. Αυτό συμβαίνει όταν τρώτε μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη, δημητριακά και επεξεργασμένα τρόφιμα. Όταν όλη αυτή η ζάχαρη μεταβολίζεται στα λιποκύτταρα σας, το λίπος  οδηγεί σε μια απότομη αύξηση της λεπτίνης... και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Ζάχαρη - και πάλι! Για αυτό το λόγο μια αντι-φλεγμονώδη, χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, χαμηλής σε δημητριακά και υδατάνθρακες διατροφή είναι σημαντική για τη συνολική υγεία και την απώλεια βάρους.

 Τι μπορείτε να κάνετε για να σταματήσει ο φαύλος κύκλος;

  • Κοιτάξτε με ειλικρίνεια και αγάπη τι πραγματικά τρώτε 

Συνήθως αφού λάβω ένα λεπτομερές ιστορικό υγείας, ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω είναι να αξιολογήσω τη διατροφή του ατόμου. Στη συνέχεια βοηθάει να κρατήσετε με ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφής. Εξετάζοντας το ημερολόγιο διατροφής μπορούμε να έχουμε μια αρκετά πιο σαφή εικόνα του τι μπορεί να καθυστερεί την απώλεια βάρους και τι επιδεινώνει τα συμπτώματα. 

  • Πείτε αντίο στη ζάχαρη 

Δεν θα πιστέψετε πόσο γρήγορα το βάρος μπορεί να χαθεί όταν περιορίσετε την πρόσληψη ζάχαρης και υδατανθράκων.  Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να φάτε κάτι γλυκό ποτέ ξανά, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές ιδέες για γλυκά με ελάχιστους υδατάνθρακες.  Έτσι θα βοηθήσετε το σώμα σας να μην επιθυμεί συχνά τη γλυκιά γεύση σας και θα μάθετε να απολαμβάνετε περισσότερο τρόφιμα πιο θρεπτικά και λιγότερο τρόφιμα με ζάχαρη και πολλούς υδατάνθρακες που προκαλούν αύξηση βάρους και χρόνια φλεγμονή. 

  • Κάντε το μεγάλο βήμα και αλλάξτε τη διατροφή σας 

Για να χάσετε βάρος αλλάξτε τη  διατροφή σας έτσι ώστε στα γεύματα σας να κυριαρχούν τα μη αμυλούχα λαχανικά (ένα μείγμα από μαγειρεμένα και ωμά),η ζωική πρωτεΐνη, και το λίπος υψηλής ποιότητας (όπως ελιές, αβοκάντο, ελαιόλαδο) και να υπάρχει και μικρή ποσότητα από ωμούς ξηρούς καρπούς και σπόρους. Με άλλα λόγια μια μεσογειακού τύπου διατροφή όπως αυτή που ακολουθούν στην Ικαρία! 

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy