Πώς μπορώ να επαναφέρω τον εαυτό μου μετά από μια παρέκκλιση και να μην τα παρατήσω;

Είναι κάτι με το οποίο παλεύω τα τελευταία χρόνια και με σταματάει από το να διατηρήσω το βάρος που χάνω.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το να είστε σε θέση να ανακάμψετε αμέσως από τα λάθη αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που απαιτούνται για την μόνιμη απώλεια βάρους. Οι πιο «επιτυχημένοι» πελάτες μου δεν είναι εκείνοι που ποτέ δεν κάνουν λάθη -

- γιατί, ας είμαστε ρεαλιστές, όλοι είμαστε άνθρωποι και όλοι κάνουμε λάθη - αλλά εκείνοι που μπορούν να επανακάμψουν αμέσως μετά. 
Πώς μπορώ να σας μάθω να το κάνετε αυτό;

Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω είναι να σας βοηθήσω να εντοπίσετε και να απαντήσετε στις σκέψεις που σας σαμποτάρουν σχετικά με το να κάνετε λάθη.
Συνήθως μετά από μια παρέκκλιση κάνετε σκέψεις οι οποίες ανήκουν σε μία από τις ΔΥΟ κατηγορίες. Είτε σκέφτεστε «Ω τα έχω κάνει πραγματικά μαντάρα αυτή τη φορά, υποθέτω ότι σημαίνει ότι δεν μπορώ να το κάνω αυτό» και έχετε πολλές σκέψεις ηττοπάθειας ή λέτε στον εαυτό σας «Αφού έκανα ένα λάθος σήμερα, μπορώ κάλλιστα να συνεχίσω τρώω και θα ξεκινήσω αύριο τη δίαιτα».

Για την 1η κατηγορία σκέψης, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ένα λάθος δεν σημαίνει ότι είστε αποτυχημένοι, αλλά θα ήταν μια αποτυχία, αν το χρησιμοποιήσετε αυτό ως δικαιολογία για να εγκαταλείψετε εντελώς την προσπάθεια. Ο ρόλος μου είναι να σας βοηθήσω να δείτε πως αν μαθαίνετε διαφορετικές δεξιότητες, όπως το πώς να παίζετε πιάνο, δεν θα πιστεύατε πως το χτύπημα ενός λάθος πλήκτρου σημαίνει πως θα πρέπει να εγκαταλείψετε εντελώς τα μαθήματα πιάνου, επειδή δεν θα έχετε την προσδοκία του να είστε τέλειοι. Αντίθετα πιθανότατα απλά να το πάρετε ως ένα σημάδι ότι θα πρέπει να εξασκηθείτε σε αυτό το κομμάτι περισσότερο για να παίζετε σωστά και να μάθετε από τα λάθη σας.

Μπορεί να έχετε κάνει για πολλά χρόνια πολλές προσπάθειες να χάσετε βάρος στο παρελθόν, οπότε ίσως είναι λογικό να φέρνετε την καταστροφή για ένα λάθος, γιατί στο παρελθόν μπορεί κάλλιστα να είχατε εκτροχιαστεί. Πρέπει να μάθετε να συγχωρείτε τον εαυτό σας για ένα λάθος, το οποίο, στη συνέχεια, θα είστε σε θέση να εξετάσετε πιο αντικειμενικά, ώστε να μάθετε από αυτό. Συχνά κάνετε λάθη γιατί δεν είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι από πριν και δεν είστε σε θέση να ανταποκριθείτε αρκετά αποτελεσματικά στις σκέψεις που σας σαμποτάρουν εκείνη τη στιγμή. Σας βοηθώ να καταλάβετε πώς μπορείτε να είστε πιο προετοιμασμένοι για παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον και ποιες είναι οι νέες απαντήσεις που χρειάζεται να διαμορφώσετε και να τις εξασκείτε. Η αλήθεια είναι ότι τα λάθη μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμα, επειδή μπορείτε να μάθετε ανεκτίμητα πράγματα από αυτά που θα σας βοηθήσουν να προετοιμαστείτε για μελλοντικές επιτυχίες. Επομένως, ένα λάθος ποτέ δεν σημαίνει απόλυτη αποτυχία. Είναι ένα φυσιολογικό και αναπόφευκτο μέρος της διαδικασίας μάθησης. 

Για τη 2η κατηγορία σκέψης, μπορώ να σας βοηθήσω να συνειδητοποιήσετε ότι η σκέψη «Θα ξεκινήσω από αύριο» δεν έχει κανένα νόημα, γιατί δεν είναι πως αν φτάσετε σε ένα ορισμένο σημείο οι θερμίδες σταματούν να προστίθενται. Ένα λάθος, όπως το να φάτε απρογραμμάτιστα ένα κομμάτι κέικ, πιθανότατα δεν θα φανεί στη ζυγαριά στο τέλος της εβδομάδας. Ωστόσο, ένα κομμάτι κέικ, μια σακούλα με πατατάκια τσιπ, ένα ντόνατ και ένα κομμάτι πίτσα πιθανότατα να φανεί. Και ένα κομμάτι κέικ, μια σακούλα με πατατάκια τσιπ, ένα ντόνατ, ένα κομμάτι πίτσα, μερικά γλυκά, παγωτό, σοκολάτα, κλπ κλπ σίγουρα θα φανεί στη ζυγαριά, οπότε όσο πιο γρήγορα σταματήσετε και ξαναμπείτε σε σειρά τόσο το καλύτερο. Πάντα λέω πως δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως το να καταστρέψετε την ημέρα, γιατί σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ σημείο της ημέρας μπορείτε να αποφασίσετε να τραβήξετε τη γραμμή και να ξαναμπείτε σε σειρά

Υπάρχουν πολύ λίγοι (εάν υπάρχουν κάποιοι) τομείς της ζωής, όπου είναι λογικό να συνδυάζεται ένα λάθος με ένα άλλο. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: φανταστείτε πως οδηγείτε το αυτοκίνητο σας, περνάτε με κόκκινο και σας σταματά ένας αστυνομικός και σας δίνει πρόστιμο. Δεν θα σκεφτείτε «Αφού το κατέστρεψα σήμερα και πήρα πρόστιμο, μπορώ να περνάω όλα τα φανάρια με κόκκινο για το υπόλοιπο της ημέρας και να αρχίσω να οδηγώ προσεκτικά από αύριο». Φυσικά και όχι! Το πιο πιθανό είναι πως θα σταματάτε σε όλα τα επόμενα κόκκινα φανάρια. Η απώλεια βάρους και διατήρηση της είναι το ίδιο πράγμα. Ένα λάθος δεν δικαιολογεί το να συνεχίσετε να κάνετε περισσότερα.  

Ένα άλλο παράδειγμα που μου αρέσει είναι ότι αν πέσετε κάτω μερικά σκαλιά, δεν αφήστε τον εαυτό σας να κατρακυλήσει και στο υπόλοιπο της σκάλας. Φυσικά αυτό που θα κάνετε είναι να σηκωθείτε και να κατεβείτε προσεκτικά το υπόλοιπο της σκάλας. Συνεχίζοντας να τρώτε εκτός τροχιάς κάθε φορά που κάνετε ένα λάθος είναι σαν να συνεχίζετε να τρέχετε με κόκκινα φανάρια ή να ρίχνετε τον εαυτό σας κάτω στο υπόλοιπο της σκάλας - εντελώς παράλογο.

Θα σας βοηθήσω να συνειδητοποιήσετε πως η σκέψη «Τα κατέστρεψα γι’ αυτό ας τα παρατήσω για το υπόλοιπο της ημέρας» είναι ένα κλασικό παράδειγμα της σκέψης όλα ή τίποτα. Τα άτομα που σκέφτονται με τον τρόπο αυτό «όλα ή τίποτα» βλέπουν τις καταστάσεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι υπάρχει μέση οδός. Τα άτομα αυτά νομίζουν πως πρέπει να είναι είτε απόλυτα τέλειοι με τη διατροφή τους ή να είναι τελείως εκτός ελέγχου, δεν συνειδητοποιούν ότι η διατροφή δεν είναι ποτέ άσπρη ή μαύρη. Στο σημείο αυτό εξετάζουμε μαζί τα συν και τα πλην. Έτσι θα σας βοηθήσω να κάνετε γνωστικές μετατοπίσεις μακριά από αυτό τον τρόπο σκέψης.

Τέλος, να σας υπενθυμίσω ότι η σκέψη σας να αρχίσετε από αύριο ΠΟΤΕ δεν σας έχει βοηθήσει να χάσετε βάρος στο παρελθόν και να το κρατήσετε μακριά. Και πολλές φορές δεν λειτουργεί έτσι και μπορεί να σας πάρει αρκετές ημέρες ή μήνες για να ξαναμπείτε σε σειρά. Όσο πιο γρήγορα μπορείτε να ανακάμψετε από τα λάθη τόσο το καλύτερο. Ποτέ δεν πρέπει να περιμένετε μέχρι την επόμενη ημέρα, τον επόμενο μήνα, το επόμενο έτος για να το κάνετε. Συχνά χρειάζεστε πολλές εμπειρίες επαναφέροντας τον εαυτό σας σε σειρά για να αποδείξετε ότι μπορείτε να το κάνετε αποτελεσματικά. Και όσες περισσότερες φορές επιστρέφεται μετά από μια παρέκκλιση στη διατροφή σας με επιτυχία τόσο πιο σίγουροι νιώθετε και τόσο πιο εύκολα γίνετε την επόμενη φορά.

Όπως είπα και στην αρχή: όσοι πετυχαίνουν να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν σταθερό σε βάθος χρόνου κάνουν λάθη, απλά επανακάμπτουν από αυτά αμέσως.

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy