Μπορεί η διατροφή να μειώσει τα αντισώματα του θυρεοειδή;

Μια ομάδα Ιταλών ερευνητών δημοσίευσε πρόσφατα μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις της διατροφής σε άτομα με Hashimoto και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι "ναι μπορεί"  η διατροφή να μειώσει τα αντισώματα του θυρεοειδή. 

Κατά τη διάρκεια 3 εβδομάδων,  άτομα με Hashimoto επιλέχθηκαν ως  ομάδα παρέμβασης τυχαία για να λάβουν συγκεκριμένο διατροφικό  πρωτόκολλο έναντι ομάδας ελέγχου που ακολούθησε διατροφή χωρίς περιορισμούς.

Πριν από την έναρξη και μετά λήξη της μελέτης μετρήθηκαν τα αντισώματα του θυρεοειδούς (αντισώματα TPO, (TG) και αντιμικροσωμικά αντισώματα), η TSH, η FΤ3,η  FΤ4, το βάρος και  η μυϊκή μάζα τόσο στην ομάδα μελέτης όσο και στην ομάδα ελέγχου.

Τα αποτελέσματα της μελέτης:

Μετά από μόλις 21 ημέρες, όλα τα άτομα στην ομάδα παρέμβασης παρουσίασαν σημαντική μείωση στα επίπεδα των θυρεοειδικών αντισωμάτων τους. Συγκεκριμένα:

  • Τα αντισώματα TG μειώθηκαν κατά 40%
  • Τα αντισώματα TPO μειώθηκαν κατά 44%
  • Τα αντι-μικροσωμικά αντισώματα μειώθηκαν κατά 57%

Αντίθετα, τα άτομα στην ομάδα ελέγχου που ακολούθησαν μια «κανονική διατροφή» διαπίστωσαν αύξηση στα επίπεδα των θυρεοειδικών αντισωμάτων τους!! 

  • Τα αντισώματα TG αυξήθηκαν κατά 9%
  • Τα αντισώματα TPO αυξήθηκαν κατά 16%
  • Τα αντι-μικροσωμικά αντισώματα αυξήθηκαν κατά 30%

Μετά από 21 ημέρες, τα άτομα στην ομάδα παρέμβασης μειώθηκες ελαφρώς το βάρος (-5%) και έχασαν κυρίως λίπος και όχι μυική μάζα! 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη διατροφή στην ομάδα παρέμβασης;

Λοιπόν, η διατροφή της ομάδας παρέμβασης  είχε τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Χαμηλή σε υδατάνθρακες / δημητριακά: - 10% υδατάνθρακες, 55% πρωτεΐνες και 35% λίπος (ενώ μια τυπική Δυτικού τύπου διατροφή είναι: 50% υδατάνθρακες, 15% πρωτεΐνες και 35% λίπος).
  2. Πολύ πλούσια σε μη αμυλούχα λαχανικά 
  3. Μέτρια σε ζωική πρωτεΐνη: Κρεατικά και Ψαρικά 
  4. Εξαιρέθηκαν “γοϊτρογόνα” τρόφιμα: γάλα, σόγια, σπανάκι, κεχρί, ταπιόκα, σταυρανθή λαχανικά, λάχανο, παντζάρι, νεροκάρδαμο, ρόκα, ραπανάκι. Επίσης εξαιρέθηκαν πρόσθετα τροφίμων, όπως νιτρικά άλατα που χρησιμοποιούνται στα αλλαντικά.
  5. Εξαιρέθηκαν: αυγά, όσπρια, γαλακτοκομικά, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι και φρούτα.

Τι είναι τα “γοϊτρογόνα”;

Πρόκειται για ουσίες που παρεμβαίνουν στη λειτουργία του θυρεοειδούς. Ωστόσο δεν είναι όλες το ίδιο και δεν δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο. Σχετικά με τα γοϊτρογόνα στα σταυρανθή όπως μπρόκολο, κουνουπίδι και λάχανο όταν μαγειρεύονται δεν υπάρχει πρόβλημα. Η μόνη εξαίρεση αφορά άτομα με βακτηριακή υπερανάπτυξη εντέρου επειδή επιδεινώνουν τα συμπτώματα.

Το δικό μου διατροφικό πρωτόκολλο μου σε άτομα με Hashimoto 

Με χαροποιεί ιδιαίτερα που μια νέα έρευνα υποστηρίζει το διατροφικό πρωτόκολλο 6 εβδομάδων που εφαρμόζω σε άτομα με Hashimoto. Συγκεκριμένα η διατροφή είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες χωρίς γλουτένη, χωρίς δημητριακά όπως ρύζι, καλαμπόκι, όσπρια, ασπράδια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και σόγια. Προτείνω την αποφυγή των γαλακτοκομικών λόγω της υψηλής ευαισθησίας στην καζεΐνη που υπάρχει σεένα υψηλό ποσοστό (80%) στα ατόμων με Hashimoto. Επίσης, προτείνω την κατανάλωση ανεπεξέργαστης ζωικής πρωτεΐνης χωρίς νιτρικά άλατα και όργανα ζώων όπως συκώτι γιατί είναι υπερτροφές που επιδιορθώνουν χρόνιες ανεπάρκειες σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι απαραίτητο να περιοριστούν και τα φρούτα.

Συμπέρασμα

Εάν θέλετε να μειώσετε τα αντισώματα, να αισθάνεστε καλύτερα και να χάσετε λίπος και όχι μυϊκή μάζα, αξίζει να δοκιμάσετε αυτό το αυτοάνοσο διατροφικό πρωτόκολλο για 6 εβδομάδες!

Σχετικά άρθρα της κλινικής Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, Παπαγιαννίδου Ελένης:

1. "6 σημαντικές θρεπτικές ελλείψεις στα άτομα με Hashimoto"

Ετικέτες: Αυτοάνοσα, Επιστημονικά άρθρα

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy