Βιταμίνη Α για εσάς και το έμβρυό σας

Κατά την περίοδο πριν τη σύλληψη θα πρέπει να ενθαρρύνεται κάθε άνδρας και γυναίκα να έχουν βέλτιστα επίπεδα σε μία από τις σημαντικότερες βιταμίνες, τη βιταμίνη Α.

Πολλοί παίρνουν συμπληρώματα βιταμίνης D σε υψηλή δοσολογία χωρίς να την εξισορροπούν με τις άλλες λιποδιαλυτές βιταμίνες την Α, την K2 και τα πολύ σημαντικά μέταλλα μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Η σωστή αναλογία βιταμίνης Α με βιταμίνη D αποτελεί ένα θέμα ανησυχίας. Καθώς αυτές οι βιταμίνες και τα μέταλλα δουλεύουν σε συνδυασμό, είναι απαραίτητο να είναι σε σωστή δοσολογία και με τη σωστή αναλογία. Η αύξηση μιας βιταμίνης αυξάνει τη ζήτηση για την άλλη, προκαλώντας δυνητικά ανεπάρκεια ή τοξικότητα. Λαμβάνοντας υπόψη τους σύνθετους τρόπους αλληλεπίδρασης του ανθρώπινου σώματος και των θρεπτικών ουσιών, η βέλτιστη κατάσταση αυτών των σημαντικών λιποδιαλυτών βιταμινών μέσω της κατανάλωσης παραδοσιακών τροφίμων στα οποία το ανθρώπινο σώμα έχει προσαρμοσθεί μέσα στα εκατομμύρια χρόνια εξελικτικής ιστορίας είναι ο ορθολογικός τρόπος.

Η βιταμίνη Α είναι ο καταλύτης από τον οποίο εξαρτώνται αναρίθμητες βιοχημικές διεργασίες. Είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αναπαραγωγή και την εμβρυϊκή ανάπτυξη.

• Εξισορροπεί τον φυσιολογικό κυτταρικό κύκλο, έτσι ώστε ο πολλαπλασιασμός να μην είναι πάρα πολύ μεγάλος ή η απόπτωση (προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος) πολύ λίγη. Αυτό αφορά ιδιαίτερα την υγεία των γυναικών. Η εμμηνόρροια, τα ινομυώματα και η ενδομητρίωση σχετίζονται με την απώλεια ενός φυσιολογικού κυτταρικού κύκλου και μπορεί να οφείλονται σε ανεπάρκεια βιταμίνης Α, ένα πολύ συχνό πρόβλημα σήμερα.

• Η βιταμίνη Α απαιτείται τόσο από θηλυκά όσο και από αρσενικά αναπαραγωγικά κύτταρα για υγιή αναπαραγωγή. Τόσο το σπέρμα όσο και τα ωάρια απαιτούν βιταμίνη Α. Βοηθά στην παραγωγή ορμονών όπως η τεστοστερόνη και τα οιστρογόνα.

• Για να μπορέσει το ανοσοποιητικό σύστημα της γυναίκας να δεχτεί το έμβρυο, η επιθετικότητα του ανοσοποιητικού θα πρέπει να είναι υπό έλεγχο και θα πρέπει να αναπτυχθεί ανεκτή ανοσία. Τα ρυθμιστικά Τ κύτταρα ρυθμίζουν το ανοσοποιητικό και αναπτύσσουν ανεκτή ανοσία. Η απώλεια αυτού του ανοσοποιητικού συστατικού μπορεί να οδηγήσει σε αυτοάνοσο. Χρειαζόμαστε ρετινόλη για να αναπτύξουμε ανοσολογική ανοχή και η ανεπάρκεια βιταμίνης Α είναι ένας παράγοντας στην ανάπτυξη της αυτοανοσίας και των συνακόλουθων αρνητικών συνεπειών στην αναπαραγωγή.

• Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του εμβρύου. Η βιταμίνη Α επιτρέπει την κυτταρική ανάπτυξη, τον σωστό σχηματισμό των οργάνων και του σκελετού. Η ανάπτυξη της ανοσολογικής λειτουργίας και της όρασης απαιτούν βιταμίνη Α.

Όσον αφορά τη βιταμίνη Α, ο Δρ Weston Price, έχει δηλώσει:

"Η επίδραση της [βιταμίνης Α] είναι ζωτικής σημασίας καθ' όλη τη διάρκεια ζωής για την ανάπτυξη, την ανοσία, τη συντήρηση των επιθηλιακών ιστών, τον πνεύμονα και την οπτική λειτουργία, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους κατά τις οποίες τα κύτταρα πολλαπλασιάζονται γρήγορα και διαφοροποιούνται, όπως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της πρώιμης παιδικής ηλικίας".

Τα λαχανικά δεν περιέχουν βιταμίνη Α, ακόμη και καρότα!
Η προ-σχηματισμένη βιταμίνη Α υπάρχει μόνο σε ζωικά τρόφιμα. Η προβιταμίνη Α τα καροτενοειδή που βρίσκονται στα λαχανικά δεν είναι βιταμίνη Α και πρέπει να μετατραπούν στην ενεργή μορφή της βιταμίνης Α, τη ρετινόλη που απαιτεί το ανθρώπινο σώμα. Η περιεκτικότητα των τροφίμων σε βιταμίνη Α μετριέται σε ισοδύναμα δραστικότητας ρετινόλης (ΙΡ).

Το γνωστό καροτενοειδές, β-καροτένιο, το οποίο απαντάται σε όλα τα κίτρινα, κόκκινα, πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά ή σκούρα πράσινα φύλλα είναι 28 φορές λιγότερο ισχυρό από τη ρετινόλη και είναι μια μη βιοδιαθέσιμη πηγή βιταμίνης Α σε αντίθεση με τη βιταμίνη που θα πάρουμε από το συκώτι και το μουρουνέλαιο.

Η μετατροπή του β-καροτένιο σε βιταμίνη Α δεν συμβαίνει πάντα
Πολλοί παράγοντες καθορίζουν την αποτελεσματικότητα της απορρόφησης καροτενοειδών και τη μετατροπή της σε βιταμίνη Α και η ικανότητα ποικίλει περίπου 10 φορές μεταξύ των ατόμων. Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 5 ετών και τα άτομα με διαβήτη, υποθυρεοειδισμό ή ηπατική ανεπάρκεια δεν μπορούν να κάνουν αυτή τη μετατροπή καθόλου. Η χρήση φαρμάκων, το κάπνισμα, η κατανάλωση οινοπνεύματος, η επεξεργασία των τροφίμων, η σύνθεση του σώματος και οι γενετικοί μας πολυμορφισμοί συμβάλλουν στην κακή μετατροπή. Επιπλέον, αυτή η μετατροπή δεν μπορεί να γίνει χωρίς την παρουσία λίπους στη διατροφή. Επομένως, κανείς δεν πρέπει ποτέ να βασίζεται αποκλειστικά σε φυτικές πηγές για αυτό το απίστευτα ζωτικό θρεπτικό συστατικό!

Συνθετικά Συμπληρώματα: λάθος μορφή, δυνητικά επικίνδυνα
Δεν ενθάρρυναν τις γυναίκες να βασίζονται στις βιταμίνες για τη βιταμίνη Α. Αυτά περιέχουν μόνο πρόδρομες ουσίες στη βιταμίνη Α ή συνθετική μορφή β-καροτίνης. Πολλές γυναίκες δεν μπορούν να μετατρέψουν τη πρόδρομη μορφή β-καροτίνη σε βιταμίνη Α, έτσι ώστε να παραμένουν ανεπαρκείς στη βιταμίνη Α κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους και μετά τον τοκετό το μητρικό τους γάλα να έχει ανεπάρκεια στη βιταμίνη Α. Ένας άλλος σημαντικός κίνδυνος είναι το ότι η συνθετική βιταμίνη Α συνδέεται με γενετικές ανωμαλίες.

Ζωικές πηγές βιταμίνης Α
Η δραστική βιταμίνη Α αποθηκεύεται στο συκώτι και το λίπος, κάνοντας το συκώτι και τα λίπη τις καλύτερες πηγές. Εκτός από αυτά, τα τρόφιμα που αναπτύσσουν και στηρίζουν απογόνους όπως οι κρόκοι αβγών είναι τα επόμενα καλύτερα. Το βούτυρο και το μουρουνέλαιο είναι επίσης καλές πηγές βιταμίνης Α. Αυτά τα φυσικά τρόφιμα παρέχουν τη σωστή αναλογία βιταμίνης Α και D και ανόργανων συστατικών.

Διαμάχη σχετικά με την κατανάλωση του συκωτιού κατά την εγκυμοσύνη
Δυστυχώς, οι επίσημες οδηγίες προειδοποιούν τις έγκυες γυναίκες να αποφεύγουν τρόφιμα όπως το συκώτι και το μουρουνέλαιο, υποστηρίζοντας ότι υπερβολική ποσότητα βιταμίνης Α σε αυτά τα τρόφιμα μπορεί να προκαλέσει γενετικές ανωμαλίες.

Η μελέτη πάνω στην οποία έχει βασιστεί αυτός ο ισχυρισμός πραγματοποιήθηκε το 1995 στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και δημοσιεύθηκε στο New England Journal of Medicine. Η διαμάχη πάνω σε αυτό το θέμα υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, κυρίως γιατί σε αυτή την μελέτη η σύνδεση με τις γενετικές ανωμαλίες δεν ήταν από τη φυσική βιταμίνη Α από τρόφιμα αλλά λόγω υψηλής δοσολογίας συνθετικής βιταμίνης Α από συμπληρώματα και κα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως η μαργαρίνη.

Ως αποτέλεσμα του άδικου στιγματισμού της βιταμίνης Α, τα περισσότερα σκευάσματα βιταμινών για έγκυες δεν περιέχουν τη δραστική βιταμίνη Α αλλά περιέχουν μόνο καροτενοειδή. Οι έγκυες χρειάζονται επιπλέον βιταμίνη Α για την υποστήριξη των αυξημένων μεταβολικών τους αναγκών και της εμβρυϊκής ανάπτυξης. Υψηλές ποσότητες συνθετικής βιταμίνης Α από συμπληρώματα μπορεί να είναι τοξικές, ειδικά σε γυναίκες με διαταραγμένη ηπατική λειτουργία και σε όσες η διατροφή είναι θρεπτικά φτωχή. Τα υψηλά επίπεδα φυσικής βιταμίνης Α δεν έχουν τοξικές επιδράσεις, ανεξάρτητα από τις δύσκολες προειδοποιήσεις του ιατρικού ιδρύματος.

Οι κίνδυνοι για ανεπάρκεια βιταμίνης Α κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντικοί. Η αποφυγή κατανάλωσης συκωτιού αποτελεί παράγοντα κινδύνου για ανεπαρκή πρόσληψη βιταμίνης Α. Το συκώτι είναι απίστευτα πλούσιο σε όλες τις σημαντικές λιποδιαλυτές βιταμίνες A, D, E και K2 καθώς και άλλων βιταμινών και ανόργανων συστατικών που απαιτούνται για την αναπαραγωγή αλλά είναι δύσκολο να τα πάρουμε με άλλους τρόπους.

Το καλύτερο είναι να προσλαμβάνουμε τη βιταμίνη Α από φυσικά τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά όπως βούτυρο, κρόκους αβγών, όργανα ζώων σφαγίων, ψάρια, οστρακοειδή και καλής ποιότητας μουρουνέλαιο.

Οι συστάσεις μου για να διασφαλίσετε ότι έχει επαρκή επίπεδα βιταμίνης Α είναι:
Τρώτε 120 γραμμάρια συκώτι ήπατος μία φορά την εβδομάδα ή 15 γραμμάρια κάθε ημέρα.
Τρώτε 3 κρόκους την ημέρα.

Ετικέτες: Επιστημονικά άρθρα

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy

x

stayhome

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!
Στο πλαίσιο τήρησης των μέτρων μείωσης της εξάπλωσης του κορονοϊού,
σας ενημερώνω ότι οι συνεδρίες μας θα πραγματοποιούνται εξ΄αποστάσεως μέχρι νεωτέρας.
Δείτε όλους τους δυνατούς τρόπους
ΕΔΩ

Με σεβασμό, Ελένη Παπαγιαννίδου