Μεταβολική υγεία και COVID-19

Ο καλύτερος τρόπος για την ενεργή καταπολέμηση του COVID-19 εκτός από τα κρίσιμα μέτρα υγιεινής και κοινωνικής απόστασης είναι να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να βελτιώσουμε την μεταβολική μας υγεία.

Η βελτιωμένη μεταβολική υγεία έχει ισχυρή επίδραση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η μεταβολική δυσλειτουργία οδηγεί σε χρόνια φλεγμονή. Τα λιποκύτταρα φράζουν τους σημαντικούς ιστούς του ανοσοποιητικού μας συστήματος, όπως τον μυελό των οστών, μειώνοντας τη δραστηριότητα και την κατανομή των λευκών αιμοσφαιρίων μας και έτσι μειώνεται η άμυνα μας. Την εποχή του COVID-19, είναι γνωστό ότι το μεταβολικό σύνδρομο προκαλεί επιδείνωση των αναπνευστικών συμπτωμάτων, μεγαλύτερη δυσλειτουργία των πνευμόνων, πνευμονική υπέρταση και άσθμα, όλες καταστάσεις που θεωρούνται τεράστιος κίνδυνος για κακές εκβάσεις COVID-19.

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την μεταβολική υγεία για να ενισχύσουμε την ανοσοποιητικό μας;
Δεν υπάρχει γρήγορη λύση ή μαγικό χάπι, αλλά μια έξυπνη διατροφή και μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να βελτιώσουν τη μεταβολική υγεία μας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τα επιστημονικά στοιχεία είναι ξεκάθαρα: μια διατροφή χαμηλών υδατανθράκων ή κετογονική είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο. Η σύγχρονη δυτικού τύπου διατροφή, που καθορίζεται από την υπερβολική εξάρτηση από απλούς υδατάνθρακες, εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, εξευγενισμένα έλαια και πρόχειρο φαγητό, είναι ο βασικός παράγοντας για την παγκόσμια μάστιγα της παχυσαρκίας και των σχετικών μεταβολικών διαταραχών. Η αντικατάσταση αυτών των ανθυγιεινών τροφίμων για επιλογές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υγιή λίπη, όπως λιπαρά ψάρια, ποιοτικά κρέατα και σκούρα πράσινα λαχανικά, είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσουμε την ευαισθησία μας στην ινσουλίνη.

Επίσης, το μικροβίωμα του εντέρου μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Η μέτριας έντασης άσκηση έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Ο καθιστικός τρόπος ζωής έχει συσχετιστεί με μεταβολική βλάβη και είναι αποδεδειγμένο ότι η άσκηση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και αντιστρέφει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Ο ύπνος είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός ρυθμιστής των ανοσολογικών διεργασιών . Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι εθελοντές με ακόμη και ήπια έλλειψη ύπνου είναι πολύ πιο πιθανό να αρρωστήσουν από το κρύο ή τη γρίπη σε σύγκριση με εκείνους που παίρνουν πλήρεις νύχτες ανάπαυσης.

Το χρόνιο στρες μπορεί να δημιουργήσει επίμονες και σοβαρές ανεπάρκειες του ανοσοποιητικού συστήματος. Κάντε ό, τι μπορείτε για να μειώσετε το στρες στη ζωή σας.

Τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι πιο σημαντικό να υιοθετήσουμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και μια διατροφή που διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα το σάκχαρο και το βάρος μας.

Ετικέτες: Επιστημονικά άρθρα

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy

x

stayhome

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!
Στο πλαίσιο τήρησης των μέτρων μείωσης της εξάπλωσης του κορονοϊού,
σας ενημερώνω ότι οι συνεδρίες μας θα πραγματοποιούνται εξ΄αποστάσεως μέχρι νεωτέρας.
Δείτε όλους τους δυνατούς τρόπους
ΕΔΩ

Με σεβασμό, Ελένη Παπαγιαννίδου