Αλάτι: φίλος ή εχθρός μας;

Σε ποιο «αλάτι» όμως αναφερόμαστε; Φυσικά όχι στο επιτραπέζιο επεξεργασμένο αλάτι που δυστυχώς κρύβεται σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα. Για να προφυλαχτούμε από αυτό αφενός θα πρέπει να μειώσουμε δραστικά τα τυποποιημένα τρόφιμα και αφετέρου να μαγειρεύουμε τα πάντα οι ίδιοι προσθέτοντας μόνο ποιοτικά ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι . Και σε αυτήν την περίπτωση λαμβάνουμε υπόψη την όποια νεφρική δυσλειτουργία και ερχόμαστε σε συννενόηση με το θεράποντα ιατρό μας.

Επομένως, ποιο αλάτι είναι το πιο υγιεινό;
Το πιο υγιεινό είναι το ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι, χωρίς πρόσθετα, που είναι πλούσια σε πάνω από 80 ιχνοστοιχεία, όπως μαγνήσιο, κάλιο, απαραίτητα για την υγεία μας. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι η προσθήκη μαγνησίου και καλίου μειώνει την αρτηριακή πίεση. Τα μη επεξεργασμένα αλάτια τα έχουν όλα αυτά στην κατάλληλη αναλογία.

Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση του ανεπεξέργαστου αλατιού;

#1. βελτιώνει την καρδιαγγειακή και αγγειακή υγεία
Το επιχείρημα ότι το αλάτι οδηγεί σε υπέρταση δεν αποδείχτηκε ποτέ από επιστημονικές μελέτες. Σε αντίθεση οι μελέτες δείχνουν ότι μια διατροφή μειωμένου νατρίου οδηγεί σε προβλήματα υγείας. Σε μια μελέτη εξέτασαν περισσότερους από 3600 ασθενείς για σχεδόν 8 χρόνια. Τα άτομα που κατανάλωναν λιγότερο από 2300mg νατρίου την ημέρα (τη συνιστώμενη ημερήσια δόση) είχαν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας από καρδιαγγειακή νόσο (!) σε σχέση με τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερο από 2300mg νάτριο. Η χαμηλού νατρίου διατροφή αύξησε κατά 500% τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Με άλλα λόγια αν θέλετε να παίρνετε φάρμακα για την καρδιά και να πεθάνετε νέοι μειώστε το αλάτι! [Stolarz-Skrzypek et al. 2011] .

#2. ρυθμίζει του σάκχαρο
Το αλάτι βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου βελτιώνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι αυξάνει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Ακόμα και ο μέτριος περιορισμός των διαιτητικού αλατιού αποδεικνύεται ότι προκαλεί συστηματική αντίσταση στην ινσουλίνη.

#3. ανακουφίζει την αλλεργική ρινίτιδα
Δύο από τα ισχυρότερα αντιισταμινικά της φύσης είναι το αλάτι και το νερό.
- είναι αλκαλικό και βοηθάει στην μείωση της φλεγμονής στο αναπνευστικό μας σύστημα.
- τα ανόργανα συστατικά στο θαλασσινό αλάτι, εξισορροπούν τα ανόργανα συστατικά στο σώμα μας, βοηθώντας να απαλλαγούμε από την υπερβολική βλέννα και μειώνοντας τη συμφόρηση των πνευμόνων και των ρινικών διόδων.
- ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, γιατί ενισχύει τα επινεφρίδια μας.
Όταν έχετε ρινική καταρροή, έχετε συμφόρηση ή πρέπει να καθαρίζετε συνεχώς το λαιμό σας, βάζετε λίγο αλάτι στην άκρη της γλώσσας σας. Δεν είναι απαραίτητο να το καταπιείτε. Απλά αφήστε το να απορροφηθεί και μετά από λίγο, ξεπλύνετε ή αλλιώς, ξεφορτωθείτε την περίσσεια.

#4. διορθώνει σωστό pH στο στομάχι
Το σώμα μας χρειάζεται αλάτι για να διατηρήσει το σωστό pH του στομάχου. Τα σωστά επίπεδα υδροχλωρικού οξέος συμβάλει στη ρύθμιση του pH στο στομάχι είναι απολύτως θεμελιώδη για καλή πέψη.

#5. μειώνει την υπερέκκριση αδρεναλίνης
Η αδρεναλίνη είναι μια απαραίτητη και σημαντική ορμόνη του στρες. Όταν τα μοτίβα της αδρεναλίνης είναι εκτός ρυθμού, επιβαρύνεται το σώμα.

#6. βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου
Το ανεπεξέργαστο αλάτι διαθέτει αντι-στρες και αντι-διεγερτικές ιδιότητες λόγω της καταστολής των ορμονών του στρες και της αύξησης του μεταβολικού ρυθμού. Πολλοί αναφέρουν ότι μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο παρεμβαίνει στον ύπνο και μια επαρκής ποσότητα διαιτητικού ανεπεξέργαστου αλατιού βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Εάν ξυπνάτε συχνά με την καρδιά σας να χτυπάει στη μέση της νύχτας, μεταξύ 2πμ και 4 π.μ. πιθανά να οφείλεται σε μια αύξηση της αδρεναλίνης. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η μείωση τόσο του σωματικού όσο και του ψυχικού στρες, καθώς και η υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής. Μια άμεση λύση που βοηθάει να κοιμηθείτε ξανά είναι απλά να βάλετε στη γλώσσα σας μια πρέζα ανεπεξέργαστο αλάτι που θα ισορροπήσει την αδρεναλίνη.

#7. ενισχύει τον μεταβολισμό
Σύμφωνα με μελέτη η αυξημένη πρόσληψη ανεπεξέργαστου αλατιού οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης. Ανισορροπία ή περίσσεια κορτιζόλης σημαίνει αύξηση βάρους και στάσιμος μεταβολισμός.

#8. υποστηρίζει τη λειτουργία του θυρεοειδή
Βελτιώνει τη λειτουργία θυρεοειδή γιατί μειώνει τις ορμόνες του στρες. Το ανεπεξέργαστο αλάτι καταπολεμά την περίσσεια κορτιζόλη που είναι αντι-θυρεοειδική.

#9. υποστηρίζει την υπερμοριακότητα του εξωκυττάριου υγρού
Αυτό σημαίνει ότι το ανεπεξέργαστο αλάτι επιταχύνει το μεταβολισμό μας! Ελαφρά υπερμοριακότητα δηλαδή περισσότερες διαλυτές ουσίες στο εξωκυττάριο υγρό από ό,τι στο ενδοκυττάριο, αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό του κυττάρου. Αντίθετα, όταν το εξωκυττάριο υγρό είναι υπο-οσμωτικό σε σχέση με το ενδοκυττάριο, βλάπτει τη διάσπαση των πρωτεϊνών και της γλυκόζης και έτσι μειώνει το μεταβολισμό των κυττάρων.

#10. συσχετίζεται με αυξημένη θερμογένεση
Η αυξημένη πρόσληψη νατρίου συσχετίζεται με την αυξημένη θερμογένεση

#11. εξισορροπεί την ορμόνη αλδοστερόνη
Ένα από τα πράγματα που συμβαίνουν όταν δεν υπάρχει αρκετό νάτριο στη διατροφή είναι ότι συντίθεται περισσότερη αλδοστερόνη. Η αλδοστερόνη δεν επιτρέπει την απώλεια του νατρίου στα ούρα και τον ιδρώτα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει η απώλεια χρήσιμων για τον οργανισμό καλίου, μαγνησίου και ασβεστίου.

Αν λάβουμε υπόψη πως το σώμα μας είναι 70% νάτριο και νερό τότε πρέπει να το ανανεώνουμε συνεχώς για να έχουμε όσο το δυνατό καλύτερη υγεία. Το κυκλοφορικό μας σύστημα και ειδικά το αίμα μας εξαρτάται από τη σωστή ενυδάτωση. Ακόμη και μια μικρή ποσοστιαία μετατόπιση στα σωματικά υγρά μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου για ορισμένα άτομα. Με την προϋπόθεση πως τα νεφρά μας λειτουργούν φυσιολογικά, το αλάτι απεκκρίνεται ανεξάρτητα από το πόσο καταναλώνουμε. Ένα υγιές σώμα θα διατηρήσει το νάτριο καθώς και την αρτηριακή μας πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα.

Ετικέτες: Επιστημονικά άρθρα

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy

x

stayhome

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!
Στο πλαίσιο τήρησης των μέτρων μείωσης της εξάπλωσης του κορονοϊού,
σας ενημερώνω ότι οι συνεδρίες μας θα πραγματοποιούνται εξ΄αποστάσεως μέχρι νεωτέρας.
Δείτε όλους τους δυνατούς τρόπους
ΕΔΩ

Με σεβασμό, Ελένη Παπαγιαννίδου