Γιατί τρώτε για συναισθηματικούς λόγους;

Όλη η αλήθεια και πώς να σταματήσει μια για πάντα.

Πολύ συχνά μου ομολογείτε: "Δεν θέλω άλλο δίαιτα" ή "Έχω χάσει με επιτυχία βάρος στο παρελθόν αλλά δεν μπορώ να διατηρήσω την απώλεια».
Τι κρύβουν λοιπόν αυτές οι συναισθηματικές σας ανάγκες; Και ποια είναι η αλήθεια; 

Συνήθως αυτό συμβαίνει γιατί επιθυμείτε υδατάνθρακες είτε σε μορφή γλυκών είτε σε μορφή αμύλου

Και δεν αντέχετε την έλλειψη τους για πολύ καιρό. Ξεκινάτε με "μια μπουκίτσα" και καταλήγετε να τρώτε πολύ περισσότερο από όσο πραγματικά νιώθετε πως θα θέλατε να φάτε. Και εκείνη τη στιγμή έρχονται οι κριτές, οικογένεια και λοιποί «ύποπτοι»: "Γιατί δεν προσπαθείς πιο σκληρά;", "Γιατί δεν μπορείς να φας μόνο ένα...". Στο άκουσμα και μόνο αυτών των σχολίων αισθάνεστε ακόμα πιο άσχημα και φυσικά τα βέλη στρέφονται στον αδύναμο εαυτό σας. "´Έχουν δίκιο" σκέφτεστε "Απλά δεν έχω αρκετή αυτοπειθαρχία, είμαι αδύναμος χαρακτήρας". 
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Τη στιγμή μάλιστα που σε άλλες πτυχές της ζωής σας επιδεικνύεται αξιοθαύμαστη πειθαρχία και ζήλο; 
Είστε πολύ αποτελεσματικοί στην εργασία σας, στη διαχείριση των οικονομικών σας, στην οργάνωση της ζωής των παιδιών σας. Στην πραγματικότητα είστε υπόδειγμα θέλησης και αυτοπειθαρχίας στην επαγγελματική και την οικογενειακή σας ζωή. Έχετε καταφέρει να χάσετε βάρος πολλές φορές στο παρελθόν.
Επομένως, αν δεν είναι έλλειψη θέλησης, που βρίσκεται το πρόβλημα; Αν είχατε περισσότερη δύναμη θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε την υπερφαγία; Θα  έπρεπε να ντρέπεστε που χρησιμοποιείτε το φαγητό για να καταπραΰνετε τα συναισθήματα σας; Φυσικά και όχι! Κατ΄ αρχάς πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο από το να κάνουμε "δίαιτα"

Θέλω να σας βοηθήσω να καταλάβετε γιατί χρησιμοποιείτε την τροφή ως αυτοθεραπεία. Σίγουρα όχι γιατί δεν έχετε θέληση. Η πραγματική αιτία βρίσκεται στο ότι υπάρχουν κάποιες ανισορροπίες στη χημεία του εγκεφάλου. Η ισορροπημένη χημεία του εγκεφάλου κάνει να νιώθετε συναισθηματικά δυνατοί και γεμάτοι.

 Υπάρχουν χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που είναι πολύ ισχυρές και το σώμα σας τις χρειάζεται. Αν δεν τις έχετε στα σωστά επίπεδα ο εγκέφαλος στέλνει την εντολή, που είναι πιο ισχυρή από τη θέληση σας: "Φάε αυτό το εθιστικό τρόφιμο για να ανέβουν τα επίπεδα στον εγκέφαλο". Δημιουργείτε ένας φαύλος κύκλος και δεν μπορείτε πλέον να λειτουργήσετε χωρίς αυτά τα εθιστικά τρόφιμα! Η θλίψη, η ένταση, ο εκνευρισμός, η ανησυχία και οι έντονες λιγούρες όλα είναι συμπτώματα πως έχετε ανεπάρκειες σε χημικές ουσίες, που ονομάζονται νευροδιαβιβαστές και παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάθεση σας.

 

Τι συνέβη  στους ρυθμιστές της διάθεσης και της όρεξης σας; 

Κάτι έχει συμβεί στην παραγωγή των νευροδιαβιβαστών σας.  Τι είναι αυτό;  Υπάρχουν πολλές συνηθισμένες καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε ανεπάρκεια νευροδιαβιβαστών που μας κάνουν να νιώθουμε καλά. Καμία από αυτές δεν είναι δικό σας λάθος! 

 

1. Μπορεί να έχετε κληρονομήσει τις ανεπάρκειες.

2. Μπορεί να είχατε έντονο στρες για μεγάλο χρονικό διάστημα, το οποίο "χρησιμοποιεί" αυτούς τους νευροδιαβιβαστές, που δρουν ως φυσικά ηρεμιστικά, διεγερτικά και ανακουφιστικά του πόνου.

3. Μπορεί να τρώτε συχνά εθιστικά τρόφιμα όπως σάκχαρα, άμυλα και αλκοόλ, τα οποία αναστέλλουν την παραγωγή νευροδιαβιβαστών που δίνουν ευχαρίστηση.

4. Μπορεί να τρώτε πολύ λίγη πρωτεΐνη.

 

Πως μπορείτε να ρυθμίσετε τη διάθεση και την όρεξη σας;

Υπάρχουν πέντε χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που τις ρυθμίζουν:

1. Γλυκόζη: ικανοποιητικά επίπεδα διατηρούν σταθερά τα επίπεδα στο αίμα μας (σημαίνει λιγότερες λιγούρες και καλύτερη διάθεση).

2. Ενδορφίνες: φυσικές χημικές ουσίες που μας κάνουν να νιώθουμε χαρούμενοι.

3. Σεροτονίνη: το φυσικό μας αντικαταθλιπτικό που προωθεί και τον ύπνο.

4. GABA: (γάμμα-αμινοβουτυρικό οξύ) το φυσικό μας ηρεμιστικό.

5. Κατεχολαμίνες: μας δίνουν ενέργεια και το μυαλό μας είναι σε πνευματική διαύγεια.

 

Αν έχετε και τα πέντε σε επαρκή ποσότητα, τότε τα συναισθήματα σας είναι ισορροπημένα. Όταν έχετε ανεπάρκεια ή βρίσκονται σε ανισορροπία αυτό που συμβαίνει είναι να προκαλούνται λάθος συναισθήματα που σας οδηγούν να τρώτε υπερβολικά χωρίς να έχετε τον έλεγχο. Η εξισορρόπηση αυτών των νευροδιαβιβαστών δεν είναι τόσο δύσκολη όσο ακούγεται. Μπορείτε να σταματήσετε τις λιγούρες για συγκεκριμένα τρόφιμα σχεδόν αμέσως με τα κατάλληλα για εσάς αμινοξέα. Πολλές ερευνητικές μελέτες επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα στοχευμένης θεραπείας με αμινοξέα. Τα αμινοξέα αυξάνουν τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών σας διορθώνοντας συναισθήματα θλίψης, εκνευρισμού και έντονης επιθυμίας για συγκεκριμένα τρόφιμα και αλκοόλ. 

 

Πράγματι λοιπόν οι λιγούρες ή τα υπερφαγικά επεισόδια μπορούν να σταματήσουν, αρκεί να βρείτε τι είναι αυτό που τα προκαλεί. Με εξειδικευμένα ερωτηματολόγια εντοπίζεται ποιες είναι οι δικές σας ανισορροπίες σε νευροδιαβιβαστές και σχεδιάζεται το προσωπικό σας θεραπευτικό πρωτόκολλο με αμινοξέα.

 

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy