Κετογονική διατροφή για απώλεια λίπους: τι πραγματικά λειτουργεί;

Η αρχή της κετογονικής διατροφής είναι απλή: μειώνουμε δραστικά τους υδατάνθρακες και το σώμα μας αναγκάζεται να μπει σε κέτωση. Το σώμα μας χρησιμοποιεί λίπος για να φτιάξει κετόνες, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από το σώμα μας ως καύσιμο για ενέργεια. Είναι τόσο απλό!

Ωστόσο, όταν ο λόγος που κάνουμε κετογονική διατροφή είναι χάσουμε λίπος, το βασικό ερώτημα είναι από που προέρχεται το λίπος που μας βάζει σε κέτωση;

Πολλές φορές όταν το σώμα μας καίει λίπος για καύσιμο αυτό δεν σημαίνει ότι καίει το σωματικό μας λίπος. Όταν τρώμε πάρα πολύ λίπος και πάρα πολλές θερμίδες, το σώμα μας καίει μόνο το λίπος που τρώμε αντί για το αποθηκευμένο λίπος του σώματος μας. Προκειμένου να χάσουμε περιττό σωματικό λίπος, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι μέρος αυτού του λίπους προέρχεται από τα αποθέματα λίπους του σώματος μας. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο εάν οι θερμίδες που παίρνουμε είναι λιγότερες από αυτές χρειαζόμαστε για να συντηρήσουμε το βάρος μας.

Όταν είμαστε σε διατροφική κέτωση μας βοηθάει να διατηρούμε χαμηλά τα επίπεδα της ινσουλίνης μας και διεγείρει ορμόνες που κόβουν την πείνα και τις λιγούρες κάνοντας την προσπάθεια ακόμα πιο εύκολη. Αλλά αυτό είναι μόνο το μισό της εξίσωσης όταν μιλάμε για απώλεια λίπους. Ένα θερμιδικό έλλειμμα που αναγκάζει το σώμα μας να χρησιμοποιεί το σωματικό του λίπος και εξασφαλίζει ότι καίγεται είναι απαραίτητο για την απώλεια λίπους σε μια κετογονική διατροφή.

Πώς μπορώ να διασφαλίσω ότι το σώμα μου χρησιμοποιεί σωματικό λίπος;

#1 Πρωτεΐνη!!! Χρειαζόμαστε αρκετή πρωτεΐνη για να εξασφαλίσουμε τη διατήρηση των μυών μας καθώς και για να εξασφαλίσουμε ότι λειτουργεί βέλτιστα ο θυρεοειδής. Η πολύ χαμηλή κατανάλωση πρωτεΐνης κάνει το θυρεοειδή να νιώθει ότι απειλείται και τελικά να σταματάμε να χάνουμε λίπος.

#2: Είμαστε πολύ προσεκτικοί για την ποιότητα και την ποσότητα του λίπους που τρώμε. Δεν χρειάζεται να καταναλώνουμε υπερβολική ποσότητα λίπους αν δεν πεινάμε. Επιλέγουμε τρόφιμα που είναι πλούσια σε καλά λίπη όπως σαρδέλα, σολομό, αβοκάντο, αβγά. Το λίπος πρέπει πάντα να τρώγεται μαζί με πρωτεΐνη για να αποφευχθεί ο υποσιτισμός και οι διατροφικές ανεπάρκειες. Προσοχή δεν λέω να μην τρώμε λίπος. Χρειαζόμαστε το καλό λίπος στη διατροφή μας για ορμονική υγεία, απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και καλή λειτουργία εγκεφάλου! Αυτό που λέω είναι να μην το παρακάνουμε.

Σε πρακτικό επίπεδο:
✓Ξεκινήστε κάθε γεύμα με μια καλή ζωική πρωτεΐνη όπως μοσχάρι, κοτόπουλο, αβγά ή ψάρι. Προσθέστε μια μικρή ποσότητα λαχανικών χαμηλών υδατανθράκων και τέλος προσθέστε μια μικρή ποσότητα καλού λίπος.
✓Καταγράφετε σε ένα ημερολόγιο το πόσο, το τι και το πότε τρώτε και ανα-προσαρμόστε τα ανάλογα.
✓Μόλις έχουμε κετο-προσαρμοστεί, στην πραγματικότητα μπορούμε πλέον να τρώμε λιγότερο λίπος γιατί χρησιμοποιούμε περισσότερο το αποθηκευμένο μας σωματικό λίπος. Ανάλογα με το άτομο η κετο-προσαρμογή είναι μια διαδικασία που μπορεί να πάρει ένα ή δύο μήνες.

Διαβάστε σχετικά άρθρα της κλινικής Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, Παπαγιαννίδου Ελένης

1. Κετογονική διατροφή για απώλεια λίπους: μήπως τρώτε πολύ λίπος;
2. Τρώτε αρκετή πρωτεΐνη; Και τι σημαίνει αρκετή πρωτεΐνη;
3. Κετογονική διατροφή και λιπόλυση

Ετικέτες: Επιστημονικά άρθρα, Κετογονική διατροφή

x

This WebSite Uses Cookies.Read our Policy